ماده ۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده
فصل اول ـ تعاریف و کلیات
عرضه کالاها و ارائه خدمات در ایران و واردات و صادرات آنها، از لحاظ مالیات و عوارض مشمول مقررات این قانون است.
تبصره ۱ ـ کالاها و خدمات مشمول موضوع این قانون که توسط مؤدیان حقیقی خریداری، تحصیل یا تولید می شود، در صورتی که برای مصارف شخصی برداشته شود عرضه کالا به خود محسوب می شود و مشمول مالیات و عوارض خواهد شد. در صورتی که عرضه کالا به خود برای استفاده شغلی باشد مشمول مالیات و عوارض نخواهد شد.
تبصره ۲ ـ معاوضه کالاها و خدمات در این قانون، عرضه کالا و ارائه خدمت از طرف هر یک از متعاملین محسوب می شود و مشمول مقررات این قانون است.
آیین نامه ها، بخشنامه ها و آرای مرتبط با این ماده
مقررات اجرایی و آرایی که به این ماده مربوط اند.
آرای دیوان عدالت اداری و دیگر مراجع (۴)
- رأی شماره ۱۳۲۳۵۰ هیئت تخصصی مالیاتی بانکی دیوان عدالت اداری با موضوع: رد شکایت ابطال نامه شماره ۴۳۳/ ۲۰۰- ۱۴۰۴/۰۲/۳۰ و نامه شماره ۲۰۰/۴۶۷۸-۱۴۰۴/۰۳/۰۴ص سازمان امور مالیاتی از تاریخ صدور
- رأی شماره ۱۴۲۶۲۵۵ هیئت تخصصی مالیاتی، بانکی دیوان عدالت اداری موضوع: رد شکایت ابطال اظهارنظر مدیرکل دفتر فنی و مدیریت ریسک مالیاتی به شماره ۹۸۶۴ /۲۳۲ /ص مورخ ۱۴۰۳/۵/۲۲ از تاریخ تصویب
- رأی شماره ۲۴۳۲۱۳۹ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با موضوع: عدم ۱ـ ابطال قسمتی از بخشنامه شماره ۲۱۰ /۹۹ /۹۰ مورخ ۱۳۹۹/۱۱/۲۵ معاون حقوقی و فنی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور - ۲ـ ابطال قسمتی از نامه شماره ۱۹۵۵۶ /۲۰۰ /ص مورخ ۱۴۰۳/۱۰/۲۰ رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور
- رأی شماره ۲۰۷۱۳۸ هیأت تخصصی مالیاتی، بانکی دیوان عدالت اداری با موضوع: رد شکایت ابطال از زمان صدور نرخ های مالیات بر ارزش افزوده در سال ۱۴۰۳ ردیف ۲ به شرح توتون خام وارداتی و ردیف ۳ با شرح فرآوری شده وارداتی خرمن توتون مندرج در ستون سوم جدول ذیل بخشنامه شماره ۱۸۹۰۸۷۴ـ ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ مدیرکل دفتر واردات گمرک جهت ابلاغ نامه شماره ۲۴۴۷۱ /۲۰۰ /ص ـ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷ رئیس کل سازمان امور مالیاتی
بخشنامه ها (۱)
- بخشنامه سازمان امور مالیاتی در خصوص مالیات بر ارزش افزوده خدمات حمل و نقل هوایی مسافر و بار
مواد دیگر فصل اول ـ تعاریف و کلیات
- ماده ۱مفاهیم و اصطلاحات زیر، در این قانون، دارای تعاریف مشروحه ذیل می باشند: الف ـ عرضه: واگذاری کالا یا ارائه خدمت …
- ماده ۳تاریخ تعلق مالیات و عوارض تاریخ صدور صورتحساب مطابق با مقررات است. تبصره ـ قبوض آب، برق، گاز و مخابرات از …
- ماده ۴مؤدی مکلف است حداکثر تا پایان ماهِ پس از انقضای هر دوره مالیاتی، کل مالیات و عوارضی را که طی آن دوره به فروش …
پرسشی درباره اجرای این مقررات در پرونده خودتان دارید؟
متن قانون جای مشاوره حقوقی برای یک پرونده مشخص را نمی گیرد. کارشناسان برندنو وضعیت شما را بررسی می کنند.