قانون امور گمرکی

ماده ۶ قانون امور گمرکی

مبحث اول ـ حقوق ورودی و هزینه های خدمات

واردات قطعی کالا مستلزم پرداخت حقوق ورودی متعلقه است. گمرک می تواند کالای متعلق به وزارتخانه ها و مؤسسات دولتی را مشروط بر این که جنبه تجاری نداشته باشد با تعهد مسؤولان مالی سازمان مربوطه با تعیین مهلت و کالای متعلق به سایر اشخاص را با اخذ ضمانتنامه بانکی و تعیین مهلتی که حداکثر بیش از یک سال نباشد برای پرداخت حقوق ورودی به طور قطعی ترخیص کند.

تبصره ۱ ـ افزایش حقوق ورودی شامل کالای موجود در اماکن گمرکی نیست.

تبصره ۲ ـ درآمدهای موضوع این قانون با رعایت حکم ماده (۱۶۰) به حسابی که از سوی خزانه داری کل کشور تعیین و توسط گمرک ایران اعلام می شود واریز می گردد. گمرک مکلف است در قبال دریافت هرگونه وجه، رسید آن را به پرداخت کننده تسلیم نماید.

آیین نامه ها، بخشنامه ها و آرای مرتبط با این ماده

مقررات اجرایی و آرایی که به این ماده مربوط اند.

آرای دیوان عدالت اداری و دیگر مراجع (۲)
  • رای شماره ۲۷۴۳ هیات عمومی دیوان عدالت اداری با موضوع ابطال اطلاق بندهای ۱ و ۳ مصوبه شرایط مقرر مربوط به بلامانع بودن ترخیص خودروهای سواری دارای ثبت سفارش معتبر به اماکن گمرکی، مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد تجاری - صنعتی
  • رأی شماره ۲۷۴۳ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با موضوع:ابطال بندهای ۱ و ۳ تصویبنامه شماره ۱۶۶۲۲۳ /ت۵۵۰۶۶هـ مورخ ۱۳۹۷/۱۲/۲۴ هیأت وزیران و بند ۶ بخشنامه شماره ۱۱۲۴۵۲۷ /۹۶ /۲۶۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳ گمرک جمهوری اسلامی ایران

مواد دیگر مبحث اول ـ حقوق ورودی و هزینه های خدمات

پرسشی درباره اجرای این مقررات در پرونده خودتان دارید؟

متن قانون جای مشاوره حقوقی برای یک پرونده مشخص را نمی گیرد. کارشناسان برندنو وضعیت شما را بررسی می کنند.