قانون مالیاتهای مستقیم

ماده ۱۶۷ قانون مالیاتهای مستقیم

فصل چهارم ـ مقررات عمومی

(اصلاحی ۱۳۸۰/۱۱/۲۷)

وزارت امور اقتصادی و دارایی یا سازمان امور مالیاتی کشور می تواند نسبت به مؤدیانی که قادر به پرداخت بدهی مالیاتی خود اعم از اصل و جریمه به طور یک جا نیستند از تاریخ ابلاغ مالیات قطعی، بدهی مربوط را حداکثر به مدت سه سال تقسیط نماید.

آیین نامه ها، بخشنامه ها و آرای مرتبط با این ماده

مقررات اجرایی و آرایی که به این ماده مربوط اند.

آرای دیوان عدالت اداری و دیگر مراجع (۳)
  • رأی شماره ۲۵۰۷۰۵۳ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با موضوع: ابطال عبارت «تا تاریخ پایان دوره تقسیط» در سطر اول ردیف ۱۴ بند (ب) بخشنامه شماره ۵۱۵۱۰ /۲۰۰ /د مورخ ۱۴۰۲/۷/۳۰ رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور
  • رأی شماره ۳۱۰۴۲۲۵ هیات تخصصی مالیاتی، بانکی دیوان عدالت اداری با موضوع رد شکایت ابطال بخشنامه شماره ۲۰۰/۴۳۰۷۱/ د مورخ ۱۴۰۱/۷/۱۶ سازمان امور مالیاتی کشور
  • رأی شماره ۲۲۲۶۰۱۶ هیأت تخصصی مالیاتی،بانکی دیوان عدالت اداری با موضوع رد شکایت ابطال از زمان صدور شرط صدور صورتحساب جهت برخورداری بخشودگی جرایم و تقسیط بدهی برای مؤدیانی که جهت صدور صورتحساب الکترونیکی فراخوان گردیده اند به جهت مغایرت با بند ب ماده ۲۲ قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان و تبصره یک ماده ۱۹۰ قانون مالیاتهای مستقیم بخشنامه شماره ۲۰۰/۲۹۳۷/د مورخ ۱۴۰۲/۱/۲۲
نظرهای تفسیری و مشورتی (۱)
  • نظر رئیس مجلس شورای اسلامی به شماره ۲۸۸۵۲/هـ ب مورخ ۱۴۰۴/۰۴/۲۴ در خصوص اعلام مغایرت قانونی تصویب نامه شماره ۱۹۳۲۶۰/ت۶۳۸۱۲هـ مورخ ۱۴۰۳/۱۲/۱۳ با موضوع امهال تسهیلات بانکی واحدهای تولیدی جهت کاهش آثار ناشی از قطع برق و گاز
بخشنامه ها (۱)
  • بخشنامه سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص تفویض اختیار تقسیط بدهی و بخشودگی جرائم قابل بخشش موضوع قانون مالیات های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده

مواد دیگر فصل چهارم ـ مقررات عمومی

پرسشی درباره اجرای این مقررات در پرونده خودتان دارید؟

متن قانون جای مشاوره حقوقی برای یک پرونده مشخص را نمی گیرد. کارشناسان برندنو وضعیت شما را بررسی می کنند.